A Diákolimpia már tradíció

2107. február 17-én került sor a Decathlon B33 Diákolimpia I. és III. régiós döntőjére. A győri egyetemi sportcsarnokban megtartott selejtező mérkőzések legjobb csapatai továbbjutottak az országos döntőbe. A mérkőzések idején edzőktől, szakvezetőtől, játékosoktól érdeklődtünk többek között arról, hogy mióta népszerű a B33 a saját iskolájukban, milyen eredményt várnak a csapatuktól, miben látják a sportág fejlődési lehetőségeit.

Mészáros Richárd, a zalaegerszegi Zrínyi Miklós gimnázium testnevelő tanára néhány évvel ezelőtt ismerkedett meg a B33 kosárlabdával. Azóta nemcsak a gimnázium diákjaiból alakult 3×3 csapatok edzője, hanem ő maga is aktív játékos. Szerinte a három-három elleni küzdelem kiváló kiegészítője lehet a hagyományos kosárlabdának, különösen a nyári időszakban. Segítségével a játékosok a nyári hónapokban is edzésben maradnak. Tapasztalata szerint a 3×3-as játék önmagában is fejleszti a kosárlabda játékosok képességeit. Ebben a felállásban minden játékosnak megnő az egyéni felelőssége, a pályán nincs mód a lazsálásra, a kiengedésre, egyetlen játékos sem bújhat a társai mögé. A mérkőzés minden pillanatában figyelniük kell a védekezésre és a támadásra egyaránt.

Mind a sportág, mind a játékosok fejlődése szempontjából az edző kifejezetten hasznosnak látja a 3×3 Diákolimpiát, és annak régiós döntőit, mert az együttlét jót tesz a csapatszellemnek, az ellenfelek játékának a megismerése tapasztalatokat ad a fiataloknak, ráadásul ezek a mérkőzések világosan megmutatják, hogy egy-egy játékos éppen milyen szinten műveli a sportot, vagyis a fejlődésben hol áll. „Annyira megkedveltük a 3×3 Diákolimpiát, hogy most már évről-évre várjuk, mikor léphetünk pályára a játéksorozatban. Azt hiszem, ma már tradícióként beszélhetünk erről a versenyről. Nagyon drukkolok annak, hogy évről-évre jobb, minőségi játékot produkáló csapatok küzdjenek egymással a végső győzelemért ”- állapította meg az edző. Elsősorban az edzőknek kell megérteniük a 3×3-ban rejlő lehetőségeket, ők motiválhatják a gyerekeket. Szükségesnek tartaná, hogy ennek érdekében szakmai képzéseken vegyenek részt mind a testnevelő tanárok mind az edzők.